LIFESTYLE - sobota, 17 lutego 2018

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

We współczesnym świecie prowadzenie blogów stało się niezwykle popularnym zajęciem. Ludzie zakładają je z różnych pobudek. Jako najczęstsze przyczyny jednak podają chęć posiadania miejsca, gdzie mogliby dzielić się swoją pasją lub pokazać inspirujące momenty z własnego życia.


Kiedy mnie ludzie zadają pytanie, z jakich powodów ja zaczęłam prowadzić bloga, na moich ustach zawsze najpierw pojawia się szczery uśmiech. Dopiero później pada odpowiedź, która dla wielu może być prawdziwym zaskoczeniem - Mnie po prostu nikt nie słuchał.

Tymczasem ja jak na prawdziwą kobietę przystało zawsze miałam i nadal mam mnóstwo do powiedzenia. Blog zatem wydawał mi się być najrozsadniejszym wyjściem z tej sytuacji. Jak to mówią - wilk syty i owca cała. 

Przez długi czas pisałam można by rzec wyłącznie dla siebie. Później zaczęły pojawiać się pierwsze komentarze i obserwatorzy, którym do gustu przypadły moje treści oraz stylistyka bloga. Ktoś mógłby pomyśleć, że to wystarczy, by zgromadzić wokół rzesze ludzi i zyskać popularność. Tymczasem droga do sukcesu nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać. Jest raczej kręta i wyboista.  Internet przecież wręcz kipi od nadmiaru informacji. Jak zatem dać się odnaleźć w tym całym gąszczu? Prędzej czy później, każdy bloger stanie przed tym dylematem, zadając sobie pytanie - jak być widocznym w sieci? Na usta wówczas ciśnie się tylko jedna odpowiedź,  która brzmi - pozycjonowanie stron. Dla wielu blogerów jednak słowa te nadal pozostają nic nie znaczącym zlepkiem liter. Jeśli Wy również zaliczacie się do tego grona, a w niedalekiej przyszłości chcecie zaistnieć w sieci, musicie odpowiedzieć sobie na kolejne pytanie.


Na czym polega pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron najprościej mówiąc polega na zdobyciu jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania dla wybranych słów / fraz kluczowych. Koncentruje się na optymalizacji (SEO), marketingu treści (content marketingu) i linkowaniu (link building). 

Słownik e-marketingu mianem optymalizacji strony okresla: działania mające na celu zwiększenie użyteczności strony dla jej odbiorców i zapewniające większą widoczność oraz czytelność dla robotów wyszukiwarek. Jedną z kluczowych ról odgrywa kod strony. Konieczne jest jej dostosowywanie do jakościowych wymogów wyszukiwarek i wprowadzenie technicznych modyfikacji. Optymalizacji podlegają elementy budowy strony oraz jej treść. Działania gwarantują sprawne identyfikowanie strony przez wyszukiwarki i zwiększanie jej wyświetleń dla określonych słów kluczowych. Użyteczność witryny jest ściśle związana z content marketingiem, czyli z jej zawartością - treścią, która stanowi wartość dla odbiorców. Unikalny content strony wpływa na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google. Rozwój technologii wymusza optymalizację stron również pod urządzenia przenośne.   

Link Building - linkowanie jest procesem polegającym na zdobywaniu odnośników z różnych stron internetowych dla pozycjonowania witryny. Jakość linków obecnie ma większe znaczenie niż ich ilość. Pod uwagę należy brać tematyczną zbieżność z pozycjonowaną stroną.



 Zdaję sobie jednak sprawę z faktu, że samo przytoczenie definicji nie będzie swoistym kompendium wiedzy, którego z pewnością oczekiwaliście.  Ma ona na celu nie co innego, jak uświadomić Wam potrzebę pozycjonowania stron. Bez niego ani rusz. Macie jednak do wyboru dwa wyjścia. Możecie sami nauczyć się pozycjonowania lub zlecić to firmom, które  profesjonalnie się tym zajmują. 

Jedną z nich jest INSEO, firma zlokalizowana we Wrocławiu, przy ulicy Klimasa 47/54. Pracują w niej specjaliści z dziedziny marketingu internetowego,  ktorzy nieustannie śledzą nowinki i trendy dotyczące promocji oraz wcielają w życie nowe, sprawdzone przez siebie metody.  Ich wieloletnie doświadczenie w pozycjonowaniu stron przekłada się na skuteczność prowadzonych kampanii. Mogą poszczycić się dobrze rozbudowaną siecią serwisów i partnerów, którzy wspomagają podejmowane działania, przyczyniając się do zwiększenia ruchu w sieci. Klienci mogą liczyć zatem na wymierne efekty i długotrwałe korzyści. 

Za skutecznością działań firmy stoi prawdziwa pasja i nieustannie podnoszone umiejętności, które potwierdzają liczne certyfikaty. Nic więc dziwnego, że  ciagle przybywa jej klientów. Mimo to nie spoczywają na laurach. Za cel postawili sobie rzetelne, uczciwe oraz etyczne dążenie do nowej, znacznie lepszej jakości w usługach internetowych, na pierwszym miejscu stawiając dobro klienta. Nie bez przyczyny więc znaleźli się w czołówce polskich firm zajmujących się marketingiem internetowym. Prócz doświadczenia i ciężkiej pracy przyczyniła się do tego rozwaga, skrupulatność, szacunek do ludzi oraz dążenie do perfekcji.  

Jeśli więc i Wy chcecie stać się widoczni w sieci, zasilając grono zadowolonych klientów firmy koniecznie zajrzyjcie na ich stronę www.inseo.pl, gdzie znajdziecie wszystkie niezbędne informacje. 

  1. sama ostatnio zaczęłam się interesować tematem, jak pojawiłam się w czołówce stron google z frazą "srebrny popielaty blond" :D Aż mnie duma rozpiera! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy wpis, warto się zainteresować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja właściwie nie mam pojęcia o co chodzi z pozycjonowaniem, a powinnam się tym zainteresować! Fajnie byłoby być "wyżej" w wynikach Google... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo to chyba nie najgorzej się plasujesz w googlach ☺

      Usuń
  4. Wow :D Ciekawe jak mój blog w tym wypada.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze, to jakoś nigdy sie nie zastanawiałam nad pozycjonowaniem stron.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wpis warty uwagi , przydatny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. swego czasu sama się typ interesowałam, teraz nie mam aż tyle czasu, ale wiem że jest to ważna rzecz podczas prowdzenia bloga
    super wpis

    OdpowiedzUsuń
  8. Prowadząc bloga warto interesować się takimi sprawami jak pozycjonowanie stron :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiem, że to ważna kwestia przy prowadzeniu bloga, ale niestety nie wiele wiem o pozycjonowaniu;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaczynasz blogowanie, a potem chcesz więcej, więcej i więcej :)))
    Mimo wszystko jakoś nie do końca ufam firmom...

    OdpowiedzUsuń
  11. Samo prowadzenie bloga to dopiero połowa sukcesu. Co nam z bloga jesli nie ma na nim odwiedzających? https://dolp.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja już dawno zainteresowałam się tym tematem i wynajęłam nawet agencję do pozycjonowania stron https://brandstyle.pl/, która cały czas sprowadza sporo ruchu na mój blog i sklep. Polecam bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pozycjonowanie strony zawsze się przyda, zwłaszcza w przypadku takiego bloga :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wydaje mi się, że na pozycjonowaniu stron najlepiej znają się agencje reklamowe. Polecam zajrzeć tutaj http://lista20.pl/agencja-marketingu-internetowego-jaka-wybrac/ i dowiedzieć się jak wybrać najlepszą z nich właśnie dla siebie. uważam, że warto takie zadania powierzac profesjonalistom, jeśli liczycie na na prawdę dobre efekty

    OdpowiedzUsuń
  15. A czy ktoś z was słyszał o takich działaniach reklamowych jak influencer marketing? Podobno takie polecanie produktu przez jakąś znaną i rozpoznawalną osobe przynosi bardzo dobre rezultaty sprzedaży. Wiedzieliście o tym?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione na moim blogu komentarze :)