LIFESTYLE - piątek, 5 marca 2021

Projektowanie sklepów internetowych

Z roku na rok można zauważyć wzrost znaczenia sprzedaży online, która wypiera tradycyjną formę zakupów. Teraz w czasie pandemii zjawisko to jeszcze mocniej przybrało na sile a co bardziej przyszłościowo myślący przedsiębiorcy, przenoszą swoje biznesy do sieci. Nowe sklepy wyrastają więc tam niczym grzyby po deszczu. Nadal jednak pokutuje przekonanie, że ich tworzenie jest długotrwałym a zarazem monotonnym procesem. Tymczasem realia wyglądają zupełnie inaczej. Jeśli zlecicie pracę kompetentnej firmie, szybko i sprawnie przeniesiecie Wasz biznes do sieci. 


Ktoś powie, że wszystko to brzmi zaskakująco prosto, podczas gdy w rzeczywistości już na samym początku pojawiają się pierwsze problemy, w postaci wyboru odpowiedniej firmy, których przecież na rynku nie brakuje. Komu zatem powinniśmy zlecić projektowanie sklepów internetowych i czym powinniśmy się przy tym wyborze kierować? Przede wszystkim tak ważnego zadania nie można powierzyć byle komu, dlatego tak istotne jest przeprowadzenie research'u pośród firm specjalizujących się w tej dziedzinie i wybranie takiej, która skupia grono specjalistów i posiada długoletnie doświadczenie. Lekkomyślnie byłoby zdać się tu na zupełny przypadek, w momencie gdy od tego zależy nasze być albo nie być w sieci. Jedną z firm specjalizujących się w tym zakresie i spełniającą oba powyższe warunki jest wrocławski Afterweb, który funkcjonuje od 12 lat a w swoich szeregach skupia najlepszych specjalistów SEO, doświadczonych projektantów i webmasterów oraz copywriterów i grafików z powołania. 

Teraz, kiedy wybór odpowiedniej firmy już za nami, warto pochylić się nad innym nie mniej ważnym aspektem, jakim jest odpowiedź na pytanie: jakie mamy oczekiwania, w stosunku do funkcjonalności naszego sklepu i co uważamy za niezbędne? 


Pierwszym, na co niewątpliwie powinniśmy zwrócić uwagę jest dostosowanie go do branży,  w której zamierzamy się specjalizować i naszych wyobrażeń. Nie ma on bazować na kolejnym, bezdusznym schemacie lecz ma być czymś szytym na miarę, z czym bez obaw będziemy mogli się identyfikować, mówiąc że w pełni oddaje wizję, z jaką przyszliśmy. 

Choć wygląd sklepu i dostosowanie go do naszych potrzeb jest ważne, to nie bez znaczenia jest tez szereg innych cech, które sprawią że będzie on generował sprzedaż i przyciągnie klientów. Sami sobie jednak w tym temacie nie poradzimy i po raz kolejny wraca kwestia zlecenia tego odpowiednim ludziom. To oni zadbają o stworzenie doskonale funkcjonującego sklepu, który będzie widoczny w wyszukiwarce Google i wzbudzi zaufanie potencjalnych klientów. 


Wielu już w tym momencie zgodnie stwierdziłoby, że ma już wszystko co pozwoliłoby ich sklepowi odnieść sukces. Ale czy aby na pewno ? Otóż jest jeszcze coś. To posiadanie sklepu stworzonego zgodnie z techniką Responsive Web Design, która pozwoli na przeglądanie jego treści na różnych urządzeniach zarówno o małych jak i dużych ekranach. Nie można o tym zapomnieć szczególnie, że klienci dokonują zakupów za pomocą przeróżnych urządzeń: smartfonów, tabletów czy choćby zwykłych PC. Niedostosowanie platformy sklepu pod tym względem może oznaczać rychłą klęskę. 

Dostosowanie sklepu do wymogów klientów to jedno, ale warto spojrzeć na te kwestie także z punktu widzenia siebie jako przedsiębiorcy, tak by był on wydajny i łatwy w zarządzaniu. Najlepszym Systemem Zarządzania Treścią w tym wypadku jest więc WordPress z wtyczką WooCommerce. Dodatkowo w ramach usługi wykonania sklepu przez Afterweb otrzymuje się kompleksowe wdrożenie CMS'a, połączone ze szkoleniem jego obsługi. Nie musimy więc obawiać się, że nie damy sobie rady, zamiast tego zyskamy umiejętność samodzielnego poruszania się po panelu, wprowadzania zmian w menu, edytowania treści i tworzenia podstron. Krótko mówiąc jest to droga do kontroli zamówień, stanów magazynowych, pozwalająca na bieżąco monitorować sprzedaż. 

A co Wy uważacie za niezbędne dla właściwego funkcjonowania sklepu internetowego? Myślicie, sami podołalibyście zadaniu, jakim jest zaprojektowanie sklepu internetowego? 

  1. Jakoś nie odnalazłabym się w tym temacie. Na szczęście są firmy, które się tym zajmują.

    OdpowiedzUsuń
  2. podziwiam każdego, kto się tym zajmuje :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja sama bym się nie odnalazła w tym temacie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ja bym się na pewno najpierw nieźle zdenerwowała, a potem zniechęcona oddała projekt sklepu w ręce agencji digital, www, czy innej by ogarnęła sprawę za mnie ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie pozostawione na moim blogu komentarze :)